onsdag 29 december 2010

ONSDAG

Hej! Igår ringde min mobil och en trevlig tjej vid namn Tanja ringde och ville träffa mig.
Hon arbetade som reporter på Unt i Tierp, hon skulle gör ett reporage om handeln i Tierp.
Idag så träffades vi på förmiddagen över en kopp kaffe och prata om varför handeln i Tierp har minskat?     jag tror det beror på lågkonjunkturen som darbbat hela världen för något år sedan och så tror jag att nya motorvägen gör det lätt att ta oss till städerna (trots höga bensinpriser)
Jag har inget bra förslag på hur man ska vända trenden heller.
En uppmaning till Tierparna handla i Tierp så vi får behålla butikerna på orten.
Inget mera för dagen utan nu är det att umgås det sista med sonen innan han återvänder till Göteborg senare idag./ Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar